from me to you...

Sunday, December 11, 2005

visdom

Herre, gi meg visdom!

"Visdommen er først og fremst ren..." (Jakob 3:17)

ren fra baktanker
ren fra selvopptatthet
ren fra frykt
opptatt av å finne ut hva Gud tenker
det beste her og nå
REN

"...dernest fredelig, mild, hensynsfull
full av barmhjertighet og gode frukter
den gjør ikke forskjell
den er uten hykleri"

Herre, gi meg visdom!!

"å eie visdom er bedre enn perler" (Job 28:18)
"visdom gjør menneskets ansikt lyst" (Ordspråkene 8:1)
"o, dyp av rikdom og visdom hos Gud!" (Romerne 11:33)
"Så lær meg da visdom i hjertets dyp" (Salme 51:8)

"Du må kjenne den rollen du er bedt om å fylle
og så må du stå opp og fylle den

Gud gir deg mer enn gjerne
den visdom du behøver
for å gjenopprette ballansen
dersom du har kommet i uballanse

og Han gir deg mer enn gjerne
den visdom du trenger
for å opprettholde ballansen

slik at du kan være det du har behov for å være
til fullkommenhet
og med virkekraft
i enhver situasjon Han setter deg." (Paula White i boken "Du kan!")

Herre, takk for Dine løfter
Takk at Du kan der jeg svikter
Lær meg
Gi meg
Fyll meg
med Din Visdom!

6 Comments:

At 3:09 PM, Blogger Gjermund said...

Hei, Åse Marie.
Var en tur innom bloggen din i går også, men var for sjenert til å gi lyd. Tenkte jeg bare skulle se litt "i all stillhet", og det var moro å lese litt. Fulgte noen linker og, mye spennende å se. Jammen har jeg mye historie bak meg, som dukker frem når de rette fjesene smiler mot meg!

 
At 7:18 AM, Blogger Åse-Marie said...

Ja, historien vår er viktig, den. Er jo en del av oss, selv om det ikke er alt vi ønsker å ta med oss videre. Noe er til bruk, noe er til kast, og noe er til lagring. Godt vi har frihet til å velge!
:-) Hyggelig at du stakk innom!

 
At 5:52 AM, Blogger Jan Inge Saltskår said...

Hei. Meget bra dikt. Og bønn. Du ber om visdom... Her kommer litt av svaret... Kanskje.... Jeg tror ballanse egentlig skrives balanse. Det var i hvert fall det jeg lærte på skolen og det er det som står i ordboka. Et raskt søk på Google viste at svært mange skriver balanse som ballanse. Så hvem skal være dommer over rett og galt? Ikke jeg... Men følger du ordboka (eller spiller Scrabble) så er det balanse.

Ellers hyggelig at du likte ballongene :)

 
At 9:41 AM, Blogger Åse-Marie said...

Takk for tipset! Greit med litt hjelp når man ikke helt holder balllansen selv... :-)

 
At 10:02 AM, Blogger Anne Maria said...

Den teksten har talt til meg flere ganger... Så hadde du også satt den opp så kunstnerisk. Gleder meg til å se deg i morgen!

 
At 3:08 PM, Blogger Margrethe said...

Vakkert!

 

Post a Comment

<< Home