from me to you...

Sunday, January 08, 2006

jul i våre hjerter

Tror kanskje dette er alle juletrefesters dag, så i dag har jeg vært på... ja, akkurat... juletrefest :-) Tema for dagen var "jul i våre hjerter", og selv om jula egentlig føles litt "over" for denne gang, er det fint å stoppe opp å tenke over hva det egentlig er å ha jul i hjertet...






? ? ?





Vi hørte i hvert fall om at da Jesus ble født til denne verden, var Guds rike kommet nær oss... Guds rike som består av Rettferdighet, Fred og Glede i Den Hellige Ånd

Rettferdighet
Fred
Glede

i våre hjerter...

Jesus kom for å gi oss det! En travel frue på julehandel, en viktig foretningsmann og en stresset søndagsskolelærer hadde alle for mye å tenke på til å ta seg tid til å gå inn å møte Jesus i førjulstida. Det var så mye som skulle ordnes, det var så mye penger som sto på spill, og det var så mange som skulle få høre om Jesus - at Jesus selv ble værendes ganske alene med alt Han hadde tenkt å gi dem.

"Akk, kom jeg opp vil lukke mitt hjerte og mitt sinn
og full av lengsel sukke: "kom, Jesus, dog herinn"
Det er ei fremmed bolig, du har den selv jo kjøpt
Så skal du blive trolig her i mitt hjerte svøpt" (gammel julesang)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home